Copywriting – ce inseamna. Arta de a scrie pentru a vinde

Copywriting sau arta de a scrie pentru a vinde, fie prin e-mail, pe un web site sau pe rețelele de socializare, este o tehnică esențială pentru a câștiga clienți.

Anunturile de la televizor si de la radio, flayerele de publicitate, tot ce vedeti pe un web site, sunt impresionante pentru că cei care le-au creat au stăpânit perfect arta copywriting. O artă care poate face minuni în strategia de marketing, folosită foarte mult de agenții seo sau de oricine in activitatea de webdesign site.

Prin copywriting se înțelege scrierea de texte extrem de convingătoare pentru a captiva cititorul și a-l încuraja să acționeze, să cumpere. Aceasta tehnică, bine aplicată, trebuie să determine clienții potențiali să facă o comandă sau să solicite un deviz, să facă o donație sau doar sa solicite informații, etc.

Tehnicile de copywriting se regăsesc în orice conținut promoțional, indiferent dacă este publicat în format tipărit sau în web design.

copyrighting

Scopul tehnicilor de copywriting

Scopul copywriting-ului este ca cititorii să aibă încredere în afacerea prezentată și să fie interesați mai mult de produsele sau serviciile aferente, creând astfel o relație continuă cu posibilii clienți și clienți.

Copywriting-ul se concentrează în primul rând pe un obiectiv direct, pe termen scurt, cu randament ridicat: generarea de vânzări.

Copywriting – ce inseamna: nu trebuie confundat cu crearea unui text de calitate

Un copywriter face mai mult decât să scrie text, el se adreseaza convingător unor posibili clienți, printr-o prezentare îmbunătățită a unei oferte, prin tehnici specifice.

Prin copywriting se depășește cu mult crearea unui text, este o metodă care se poate aplica creării unui web site, a unei reclame, editării unui videoclip etc.

Copywriting-ul și scrierea de conținut web sunt termeni folosiți similar, dar atribuțiile lor diferă. Un editor pentru web design foarte bun nu este neapărat un copywriter excelent, și invers. Scrierea web constă în crearea de conținut informativ.

Cei mai buni scriitori de conținut pot avea succes în atragerea si convingerea clienților potențiali, oferind informații clare, tehnice, fără indemnuri de marketing, fără o încărcătură emoțională.

Copywriting – ce inseamna pentru marketing

Tehnica numită copywriting se regăsește în mesaje de reclame, în pagini de produse, în e-mailuri promoționale etc. Editorul poate crea titluri convingătoare și îndemnuri pentru a atrage consumatorii să cumpere un produs sau să trimită informații importante pentru comunicare, cum ar fi o adresă de email.

Pentru ca o fraza sa fie utila, trebuie să ofere informații concrete pentru a vinde, să excludă toate propozițiile inutile sau neinteresante pentru cumpărător. Iar frazele neconvingătoare trebuie reformulate.
De exemplu, pagina unui produs trebuie să fie simplă, eficientă, în care toate frazele sunt utile, transmit informații și acționează imediat. Prin copywriting se înțelege o activitate mai importantă pentru vânzări decât scrierea de conținut, pentru că se folosește un limbaj impunător și emoțional pentru a-l determina pe consumator să acționeze imediat.